Pazar, Şubat 21, 2010

Minik Çörekler

Hem göze hem mediye hitap eden güzel bir tarifi paylasmak istedim sizinle. Bu çörekleri sevgili Ikizlerinannesi arkadasimin sayfasinda görünce hemen yapmaliyim dedim. Görüntüsü bile yetiyor :)) Ben iki ölçü yaptim ve degisiklik olsun diye bir ölçüsünü samfistigi ile seker karisimiyla yaptim. Ikiside çok hos oldu, seçim sizin :))
Malzemeler:
  • 500 gr un
  • 1 p. yasmaya
  • 0,5 ç.b. tozseker
  • 1 ç.b. süt (isitilmis)
  • 1 yumurta
  • 5 y.k. siviyag
  • bir fiske tuz

Iç malzemesi:

  • 1 t.k. tarçin
  • 0,5 ç.b. tozseker
  • 100 gr margarin/tereyag

Üzeri için:

  • 1 y.k. süt
  • 1 yumurta sarisi

Yapilisi: Un, tuz ve sekeri bir kabin için alalim. Ortasini açarak mayamizi isittigimiz süt ile eritelim. Siviyag ve yumurtayida ilave ederek kulak memesi yumusakliginda bir hamur yoguralim. Mayalanmasi için üzerini örtüp bi kenara kaldiralim (yaklasik 30-40 dk yetecektir). Iki esit bezeye ayiralim ve birini açmaya baslayalim. Ben dikdörtgen sekilde açtim rulo yapinca daha güzel oluyor bu sekilde. Erittigimiz yag ve içine kattigimiz tozseker ile tarçini hamurun heryerine yayin. Rulo yapin ve verevineüçgen seklinde kesin. Kestigimiz rulolarin ortasina bir kasik yada kepçe yardimi ile (yuvarlak olmasina dikkat edin) bastirin. Yagli kagit serilmis firin tepsinizin üzerine dizip biraz daha mayalandirin. Üzerlerine süt ve yumurta sarisini sürüp önceden isitigimiz 170 - 180 C firinda üzerleri kizarana kadar pisirin.

NOT: Ikizlerinannesi arkadasimiz sayfasinda yapim asamalarini adim adim fotograflamis. Anlamadiginiz bir yer olursa arkadasimizin sayfasina bakin derim. Bu tarifide 54. P.D.Ç.S.E ev sahibesi Hayattan Azicik arkadasima gönderiyorum...

22 yorum:

  1. elinize sağlık betülcüm.sayfan ışıl ışıl rengaenk çok beğendim.mutlu bir pazar dilyorum

    YanıtlaSil
  2. 56 ve 57 numara ile yayınladım. Katılımın için çok teşekkür ederim. Bu çörekler bir şaheser duruyor gerçekten. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik degisik ve nefis görünüyor .
    Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. YAŞIT OLMAMIZA ÇOK SEVİNDİM BETÜLCÜMM:)) BENDE 87 LİYİM.. YORUM VE ZİYARETİN İÇİN TEŞEKKÜRLER.. AYRICA BLOĞUNA BAYILDIM BENDE ÇOK GÜZEL EMEK DOLU ŞEYLER YAPMIŞSIN SIK SIK GÖRÜŞMEK DİLEĞİ İLE..
    SEVGİLER..
    MUTLU PAZARLAR..
    KALPKURABİYE, DENİZ... ♥

    YanıtlaSil
  5. @Aleyna; Güzel yorumun için tskler, begenmene sevindim :)) Iyi pazarlar...

    @Estergonyesil; Ben tsk ediyorum canim kolay gelsinn :))

    @Tatlilar gülcandan; Buyrun beraber olsunn :))

    @Kalpkurabiye; Denizcim sagolasin canim güzel yorumun için.. Çok sevindim seni tanidigima, görüsmek dilegiyle..

    YanıtlaSil
  6. Slm Betul, nefis gorunuyor corekler! Ellerine saglik.

    Hamileligin nasil gidiyor bu arada? Wanneer ben je uitgerekend?

    Groetjes

    YanıtlaSil
  7. @Dusbahcesi; Aslm.. Tsk ederim :)
    Iyi gidiyor Allaha sükür.. 5 juni ben ik uitgerekend :)

    YanıtlaSil
  8. Betülcüğüm merhaba çok nefis görünüyor çok ta güzel kabarmış ellerine sağlık.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  9. @Isil; :)

    @Mis kokulu lezzetler; Merhaba.. Tsk ederim begenmene sevindim gerçekten çokta iyi kabarmislardi :))

    YanıtlaSil
  10. Vaaay benim gibi ikizler burcu olacak:) Hadi hayirlisi!

    YanıtlaSil
  11. canım iyi olmana çok sevindim..arada iyi olduğuna dair yazı yaz merakta kalmayalım...öpüyorum canım....

    YanıtlaSil
  12. ne kadar güzel bir tarif böyle. eline sağlık. bloguma ve mutfağıma hoş geldin bu arada sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    çörekler harika görünüyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten görüntüsü yeter çöreklerin, ellerine saglık muhteşem olmuşlar. sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Bu çöreklerden ben de yapmıştım, çok güzel oluyorlar.

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  16. ilk baştaki çöreğin içindeki fıstıkmı diye düşünürken, yazını okudum, yanılmamışım:))
    nefis görünüyorlar, bu çörekleri ben de ne zamandır denemek istiyordum, tarçınlılara ceviz de yakışır diye düşünüyorum:)
    ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ellerine saglik canim..
    Nefis görünüyor eminim tadi dahada nefis :))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. ooo...hemen tarif defterime yazdım ...şeklinide çizdim ..çok teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  19. Güzel yorumlariniz için çok tsk ederim arkadaslar.. Hepinize mutlu haftalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  20. Canım blogumu ziyaretin beni sevindirdi izleme alanına aldım maşallah haratsın çok güzel blogun sevgiler seninli tanıştığıma sevindim

    YanıtlaSil
  21. ellerine saglik canim
    corekler tek kelimeyle enfes gorunuyor
    afiyetle...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)