Pazartesi, Nisan 13, 2009

Merdane Tatlisi

40. P.D.C.S.E. için merdane tatlisini ev sahibesi arkadasim Missgibi'ye gönderiyorum.. Malzemeler:
  • 1 ç.b. yogurt
  • 1 ç.b. süt
  • 1 ç.b. sivi yag
  • 1 p. kabartma tozu
  • 1 t.k. nisasta
  • 1 t.k. sirke
  • biraz tuz
  • 1 yumurta
  • ceviz
  • üzeri için sivi yag, tereyag (arzuya göre)

Serbeti için:

  • 500 gr seker
  • 0,5 litre su
Yapilisi: Hamurumuz için önce sivi sonrada diger malzemelerimizi ekleyip kulak memesi kivaminda bir hamur elde ediyoruz. Serbetimizi hazirlayana kadar hamurumuz dinlensin. Hamuru 2 parçaya ayiriyoruz. Ayirdigimiz her bir parçayi rulo yaparak uzatiyoruz, oklava gibi yapiyoruz. Sonra her bir parçadan yaklasik bir parmak kalinliginda 30 adet dilimliyoruz. 30 adet hamurumuzu her biri küçük bir tatli tabaga büyüklügüne gelene dek açiyoruz, aralarina nisasta serpip kat kat koyuyoruz. Toplam 30 parça olunca merdane yardimiyla hepsini birden açiyoruz, tepsimizin büyüklügü kadar. 30'unu açinca cevizi serpistiriyoruz üzerine. Ayni islemi diger hamurumuzun yarisinida yapip tepsimize koyuyoruz. Diledigimiz sekilde kesiyoruz. Üzerine yagimiz ocakta isitip döküyoruz. Önceden isitilmis 170 C firinda pisiriyoruz. Tatlimiz sicak, serbetimiz soguk yada tatlimiz soguk, serbetimiz sicak olacak...

8 yorum:

  1. offff bir dilim almaya geldim umarım bitirmediniz betülcüğüm

    YanıtlaSil
  2. bu nasıl güzel bir tatlı olmuş.ama yiyemeyecegim.maalesef diyetteyim.size afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. betülcüğüm harika görnüyor ellerine sağlık..sobeni cevaplaım canım teşekkür edrim tekrar bayağı bir alttaki yazılarda kaldı ama tarifleri eklerken:)

    YanıtlaSil
  4. Lemancimm sana herzaman bir dilim vardir canimm :))

    YanıtlaSil
  5. Eylemcim küçük bir dilimden bisey olmaz al sen bir parça :)))

    YanıtlaSil
  6. Yosuncum begendigine sevindim.. Simdi sayfana bakmaya gidiyorum canim, cevapladigin için tesekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  7. Betül'cüğüm,çok şık ve nefis görünüyor..Ballı tatlıları sevmeme rağmen, olsa 1 dilim tadardım..Ellerine sağlık canım..Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  8. Begendigine sevindim tesekkür ederim :) Benimde hiç aram yoktur serbetli tatlilarla ama esim çok sever o yüzden yapiyorum iste :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)