Pazartesi, Eylül 14, 2009

Sevgi Tatlisi

Arkadaslar ben genelde serbetli tatlilari pek sevmem. Annemin ne zahmetlerle yaptigi baklava disinda :) Ama bu tatli nedense çok hosuma gitti. Çok hafif ve çok lezzetli bir tarif. Yiyenlerden tam not aldi.

Malzemeler:

  • 4 y.k. yogurt
  • 1 paket margarin (oda sicakliginda)
  • 3 yumurta
  • 1 p. kabartma tozu
  • aldigi kadar un
  • ceviz
  • tarçin

Serbeti için:

  • 1 litre su
  • 1 kg seker

Yapilisi:

Yumurta, yogurt ve margarini karistiralim. Kabartmatozu ve un ekleyip klasik bir tatli hamuru elde edelim. Ne çok yumusak ne de çok sert olacak sekilde. Hamurumuzu ikiye ayirip bir kenara alalim. Bir parçasini merdane yardimiyla açalim. Çok ince olmayacak. Üzerine tarçin ve ince çekilmis ceviz serpelim. Miktarini damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Rulo seklinde saralim. 1 parmak kalinliginda keselim. Ayni islemi kalan hamurumuz içinde tekrarlayalim. Yagli kagit serilmis firin tepsisine dizelim ve önceden isitilmis 180 C firinda pisirelim. Önceden yapmis ve sogmus olan serbeti sicak tatlimizin üzerine gezdirelim.

5 yorum:

  1. Benden sana tavsiye.Bak kaymakli tatlida hic serbetli oldugunu hissettirmiyor.
    Bende senin tatliyi merak ettim simdi tarcinla nasil oldu acaba?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık gerçekten hafif ve lezetli bir tarif olmuş en kısa zamanda denimek istiyorum...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, tatliniz cok leziz gözüküyor... Su an burada saat 23:21 ve ben yarin aksam iftara gelecek olan misafirlerim icin bunu yapmak istiyorum. Ama hic "düsüremedigim" bir konu var :( Aldigi kadar un... Asagi yukari ne kadar/kac bardak un koydunuz acaba, tahmin edebiliyor musunuz? Cevap verebilirseniz cok memnun olacagim ;-)

    YanıtlaSil
  4. Arzucum, maalesef un miktarini hiç ölçmedim. Çok basit aslinda bence sen yinede dene..
    Bütün malzemelerini kattiktan sonra öncelikle 1,5 s.b. kadar un ilave et ve yogurmaya basla. Eline yapismayacak sekilde bir hamur elde etmen gerekiyor. Kivamini bulana kadar un katarsin..
    Biraz fazla biraz eksik fark etmez zaten :) Eline yapismayacak bir hamur olsun yeter.. Kolay gelsin.

    Bundan sonraki tariflerde daha dikkat etmeye çalisacagim :))

    YanıtlaSil
  5. canım merhaba sevgiyle uzanan ellerımı boş çevirmemen çok güzeldi bu arada ben bu tatlıya padişah düğmesi diyorum yapasım geldi görünce harıka bır tadı var

    YanıtlaSil

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)