Salı, Mart 17, 2009

Patates Köftesi

Bu tarifi her yaptigimda aklima rahmetli canim Anneannecim gelir. Ne benim, ne yengemlerin, nede annemin yaptigi onun elinin verdigi lezzetli Patates Köftesine uymuyor maalesef. Canim anneannem çok güzel yapardi bu tarifi, bizde afiyetle yerdik. Malzemeler
  • 5/6 orta boy patates
  • köftelik bulgur (göz karari yaptigim için oranina dikkat etmedim, en kisa zamanda yazicam)
  • 3 orta boy sogan (bol sogan lezzetine lezzet katiyor, ama isteye göre azaltabilirsiniz)
  • biber salcasi
  • domates salcasi
  • karabiber
  • kirmizi biber
  • tuz
  • sivi yag
  • maydanoz
Yapilisi

Öncelikle patatesleri haslayalim. Derin bir kabin içine bulguru alalim, patatesleri hasladigimiz sicak suyla islatalim. Demlenmesi için bir kenara birakalim. Yemeklik dogradigimiz 3 soganin ikisini tavaya alalim, üzerine sivi yag ekleyip pembelesinceye kadar kavuralim. Sirasiyla biber salcasiyla domates salcasini ekleyip soganla birlikte kavuralim. Maydanozu ince ince kiyalim.

Haslanmis patatesleri demlenmis bulgurun üstüne alalim. Kavurdugumuz salçali soganlarimizida ekleyelim. Bu asamada patateslerin ve soganlarin sicak olmasi önemlidir. Eliniz yana yana yoguracaksiniz ki tadi öyle gelir :)) Baharatlarimizi ekleyelim, ben ölçü yazmiyorum çünkü bu herkesin damak zevkine göre degisir. Tuzumuzu da ekleyip yoguralim. Ayirdigimiz soganimizi ve hazirladigimiz maydanozu da ekleyip biraz daha yoguralim. Fotograftaki gibi sekil verip servis tabagina alip yaninda pul biber, limon, marul ile servis edilebilir. NOT: Soganlarin miktarini 2ye indirip bir demet yesil soganda ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)