Salı, Mart 17, 2009

Asure

Geçtigimiz asure ayindan ilk deneyimim olan asure'nin fotograflarini çekmeyi unutmamisim. Aklimda bi yerlerde 'Blog' geçiyordu ki çekmisim ama yogunluktan bir türlü firsat bulamadim. Ben tarifi biraz sevgili Hatice abladan (Portakal Agaci), biraz canim annemden ve birazda kendimden alip yaptim ve güzel bir sonuç ortaya çikti. Bu zamana kadar asure pek yiyemezdim, hele annemin disinda yapan birisininkini hic tatmazdim. Incir, kayisi (kayisi normalde severim ama asurenin icinde degil) üzüm sevmedigim için asurede benim için uygun bir tarif degildi diyelim :)) O yüzden sadece benim sevdigim malzemelerle, ölçülerle yapmaya karar verdim ve bu sene ilk defa seve seve asure yedim. Hatta o yaptigim tencere bittikten sonra bir hafta sonra yine pisirip yemisim :)) Malzemeler
  • yarım kg. buğday
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kurufasulye
  • 1 çay bardağı pirinç
  • toz seker (Hatice abla ölçü olarak 1 kg kullanmis ama bu benim için çok sekerli geldi, ben yarim paket koyup tadina baktigimda tam geldi)
  • 1 c.b. süt

Yapilisi

Ben asureyi yapacagim günün bir gün öncesinden basladim. Sabahleyin kalktigimda bugdaylari derin bir kabin içine koyup soguk su ekledim. Ara sira bugdaylari ovaladim, suyunu degistirdim. Bugdaylarin daha da beyazlastigini göreceksiniz bu sekilde. Aksam yatmadan önce derin bir tencerenin için bugdaylari koydum, üzerlerini 4-5 parmak kadar geçecek su ekledim, bir tasim kaynattiktan sonra altini söndürdüm. Bu arada, ben konserve fasulye ile nohut kullandigim için bunlar için özel bir asama gerektirmedi. Siz konserve kullanmicaksaniz bugdaydaki islemi nohut ve fasulye içinde uygulayabilirsiniz.

Sabah tekrar actim tencerenin kapagini ve bugdaylar iyice ezilene kadar kaynattim, kisik ateste! Bu asamada pirincleri de ekledim. Hatice ablanin verdigi tavsiyeyi bende vereyim size; kapagini açik tutun çünkü çok çabuk tasiyor. Iyice ezildikten sonra altini kapattim. Sicakken sirasiyla nohut, fasulye, seker ve sütü ilave edip karistirdim.

Servis yaparken üzerlerine tarçin, ceviz ve nar koyarak servis ettim.

NOT: Komsularinizla asurenizi paylasmayi unutmayin :))

1 yorum:

  1. merhabalar.Yaptıklarınız çok güzel görünüyor,bir mahsuru yoksa denemek çok isterim.Ellerinize sağlık. Bana hoşgeldin mesajınızdan dolayı çok teşekkür ederim,çok sevindim.Blogu yeni oluşturdum,fikirleriniz için sağolun. sinem renkliimutfak.blogspot

    YanıtlaSil

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)