Pazartesi, Eylül 14, 2009

Mercimek çorbasi

Mercimek çorbasinin tarifini Portakal Agacindan almistim. Tam damak zevkimize uygun çok lezzetli bir çorba oluyor. Yemegimizi yiyip çay servisi için salona geçmistik. Çaylari hazirlayim diye mutfagi geçince esim kosa kosa geldi arkamdan "Çorba ne güzeldi ya" demek içinmis :))

Malzemeler:

  • 1 nescafe fincani kirmizi mercimek
  • 1 bas sogan
  • 1 adet havuç (ben 2 adet kullandim)
  • 2 y.k. zeytinyagi (ben ayçiçekyagi kullandim)
  • 1,5 litre su
  • 1 y.k. un
  • 2 et suyu tableti
  • tuz

Yapilisi:

Tencereye yag ve sogan koyup kavuralim. Hafif pembelesince unu katip biraz karistiralim. Kusbasi dogradigimiz havucu ve mercimegi ekleyip karistiralim. Sicak suyumuzu ilave ettikten sonra et suyu tabletlerimizide ilave edelim. Havuçlarimiz ve mercimeklerimiz iyice ezilene kadar pisirelim. Blendirdan geçirelim ve tuzumuzu ekleyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)