Perşembe, Mart 18, 2010

IRMIK HELVASI (56. P.D.Ç.S.E.)

Porselen Demlik Çay Saati Etkinlikleri tüm hiziyla devam ediyor. Bu kez ev sahipligini sevgili Lezizce yapiyor. Bende bu tarifimle katiliyor, arkadasima kolayliklar diliyorum.. Irmik helvasini herkes farkli farkli yapiyor. Kimi macun kivaminda kimi irmikler tane tane agizda dagilinca seviyor. Ben tanLijst met opsommingstekense tane agizda dagilani tercih ediyorum genellikle. Degisiklik olsun diye bu kez macun kivaminda yaptim. Geçelim tarifimize; Malzemeler:
  • 2 s.b. irmik
  • 2 s.b. tozseker
  • 2 s.b. süt
  • 100 gr tereyag
  • 0,5 ç.b. siviyag
  • arzuya göre fistik, ceviz vs. (ben ceviz kullandim)

Yapilisi: Yaglarimizi tencereye alalim. Tereyagimiz eriyince içine irmik ve ceviz (yada fistik, ne arzu ediyorsaniz) koyup kokusu çikana kadar kavuralim. Kavrulunca ocagimizin kapali bir gözüne alip önce sekerimizi ekleyip karistirdiktan sonra süt ekleyin. Böylece sütün siçramasini engellemis oluyorsunuz. Kisik ateste suyunu çekene kadar pisirelim. Havlu kagit kapatip demlenmesi için bekletelim. Kaselere koyup ters çevirip servis edebilirsiniz, yada benim gibi minik toplar yapip bir servis tabagina dizebilirsiniz. Afiyet olsun..

15 yorum:

  1. cok güzel görünüyor himmmm...
    Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum betul:))

    oncelikle lahmacunu yaparken begenmedim,daha sonra esim gelince baktimki,adam yiyor:)herhalde begendi dedim:)normalde begenmedikleirni yemez:)

    oyle zaman harcadimki,birde acemligini cok cektim:)sonradan hosuma gitti lahmacunun tadi.:)

    bunu samimiyetle yaziyorum.birde ben cok evhamli olurum zor bir tarif deneyince.

    ic harcin bir kismini buzluga attim,insALLAH gene yapacam:)

    yine takrar ediyorumki,sorun bende kardesim.cunku her yemegi yiyemiyorum,her icecegi icemiyorum:)

    sen sakin kirip uzulme olur mu,bak bebekte uzulur sonra.

    ALLAHA emanetsin.senin gec yazmanida kesinlikle anlayisla karsiliyor ve karsiliksiz yorumlar yolluyorum sana:)))

    ben cocugumu okula birakam helem:)

    YanıtlaSil
  3. YESIL KOLTUĞUN SÜPER BIRAZ SOLUKLANIPTA GIDIYIM BARI

    YanıtlaSil
  4. İrmik helvasını çok severim Betül'cüğüm..Senin hazırlamış olduklarında tek ağızlık nefis görünüyorlar..Bu tür şekli iyi fikirmiş ayrıca..))Ellerine sağlık canım..


    Kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ohhh Mis gibi kokular sarmış burayı..
    Ellerine sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor.İrmik hekvasına bayılırım.Bir de kilo almasam hergün yerim.Ellerine sağlık.Sevgilerrrr.....

    YanıtlaSil
  7. Betülcüğüm eline sağlık bende tane tane severim.Yaratıcı blogger ödülün için teşekkür ederim.Unutmadım en kısa zamanda yayınlayacağım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Betülcüğüm,
    irmik helvasının bu hali de çok güzel,benim aram yok ama sevenlere afiyet olsun,sana ve bebeğine de şifa olsun :)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım.Tarifin yayında yine beklerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Sekilleri harika olmus atistirmalik:))
    Ellerine saglik canim.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  11. Betülüm ellerine sağğlık canım çok severim....

    YanıtlaSil
  12. Kalpkurabiye Olarak YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliğini yapıyorum ve
    1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı heyecanla bekliyorumm..


    Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


    Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
    Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  13. Porselen Demlik Çay Saati Etkinlikleri tüm hiziyla devam ediyor :)

    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    57. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
    TARİHLERİ ARASINDA
    http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 57.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  14. ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN....
    Pembedüşbahçesinin etkinlikleri devam ediyor...
    Bu defaki etkinliğimizin adını siz koyacaksınız:)
    Size üç malzeme veriyoruz Muz, Kahve ve Çikolata bu üç malzemeyi kullanarak kek,pasta vs. aklınıza ne geliyorsa paıyorsunuz ve pembedusbahcesi@gmail.com adresine gönderiyorsunuz...

    Detaylı bilgi için blogumuzu ziyaret ediniz...

    SON KATILIM 30 NİSAN...

    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)