Pazar, Haziran 28, 2009

Yogurtlu Fistik Köfte

Ben bulgurlu seyleri çok severim. Pilavindan, köftesine her çesit seyi. Bu yemek de favorilerim arasinda. Annem çok güzel yapar... Zaten bu köfteleride annem geldiginde bolca yapip derindondurucuya atmistik. Tarifteki ölçüler 1 yemeklik için degil, yaklasik 4 yemeklik köfte çikiyor. Siz kendinize göre ayarlarsiniz. Iste tarif..
Malzemeler:
  • 2 s.b. ince bulgur
  • 1 yumurta
  • 0,5 - 1 s.b. un
  • 0,5 s.b. irmik
  • 1 sogan (rendelenmis)
  • tuz
  • karabiber
  • su

Yapilisi:

Bulguru islatip sismesi için bi kenara birakiyoruz. Sistikten sonra bütün malzemeleri ilave edip yogurmaya basliyoruz. Bulgurumuz sertligini kaybedene kadar yogurmaya devam ediyoruz. Köftemize azar azar su katmamiz gerekiyor ki fazla civik olmasin. Minik minik parçalar koparip yukardaki fotografta gördügünüz gibi sekillendiriyoruz. Sekli fistigi andirdigi için fistik köfte adini almis :)) Köftelerimizi haslayip suyunu süzüyoruz. Ilk sicakligini kaybedince üzerine sarimsakli yogurt döküp servise aliyoruz. Servis önerisi; üzerine salça veya naneli, pulbiberli sos.

12 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK.ALLAH ANNELERİMİZİ BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN. ONLARIN TECRÜBESİNDEN YARARLANMAK LAZIM AFİYE OLSUN.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. @Neseli günler; Amin! Allah uzun ömürler versin annelerimize, babalarimiza.. :)

    YanıtlaSil
  3. Canımm çok severim ee kayserili olupta sevmemek zaten ne mümkün:)))
    anneninde seninde ellerine sağlık...
    Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin canım! Köfteler çok değişik ve çok nefis görünüyor..Anneciğinin ve senin ellerinize sağlık..Kocaman öpüyorum seni canım..Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. annenizin ellerine saglik bende bulgurlu herseye bayilirim bu köfteleride en kisa zamanda deneyecegim insallah..

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldin betül.bayadır yokrun.

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik canim bir kere yapmistim cok hosuma gitmisti fakat dahada yapmak nasip olmadi:)

    ugrayamadim canim kusura bakma sen izini bitirip geldin bense hazirlaniyorumm haftaya yolcuyum kismet olursaa tatli telas basladikib canim opuyorumm
    sevgilerimlez

    YanıtlaSil
  8. @Pembe Tatlar; herhalde dimi :)) Mutlu haftalar canim..

    @Damak Tadi; Hosbulduk ablacim çok tesekkür ediyorum.. Begendigine sevindim.. :))

    @Eylem; Hosbulduk, yeniden burdayiz :)

    @Mutfaktaki Zaman; Ayipsin canim ne kusuru.. Bilirim o izin zamani tatli telaslari. Keyfine bak sen, simdiden iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
  9. tşkler betül cüğüm:)köften nefis görünüyor ellerine sağlık,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. merhaha ben acemi bir blogcuyum köfteler çok güzel görünüyor deniyecem deneyince tekrar yorum yazıcam bide dondurucuya atınca dağılmıyormu merak ettim

    YanıtlaSil
  11. @KIZHATCE; Rica ederim canim sagolasin :))

    @Fatma; Fatmacim öncelikle aramiza hosgeldin :) Bekliyorum canim deneyince yorumunu yazarsan sevinirim.. Dondurucuda hic bi problem olmuyor rahatlikla koyabilirsin.

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli görünüyor,nefiss:)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz için her birinize ayri ayri tesekkür ediyorum. En kisa zamanda size cevap yazmaya gayret gösteriyorum.. :)